איך מעצבים קטלוג תעשייתי מתקדם שנראה מליון דולר?

במאמר מקיף זה אפרט את תהליך עיצוב הקטלוג, הפקת הקטלוג, תהליך הבקרה שאני נוהגת לעשות טרם הדפסת הקטלוג, בקרת דפוס קפדנית ועוד.

אז איך באמת זה עובד?

כדי לעצב קטלוג, קודם כל צריך לאסוף נתונים מדוייקים שאותם אני מקבלת מהלקוח. אפשר לקבל קבצי word ואפשר גם לקבל קבצי Excel.

לאחר שנקבל את המפרטים המדוייקים, ניגשים למלאכת עיצוב הקטלוג. מתחילים בעיצוב עמוד אב ימני, ועמוד אב שמאלי כי כאמור כשאנו מעצבים קטלוג, אנו תמיד צריכים לחשוב על עיצוב דאבל (כלומר, כפולה).

תהליך עיצוב הקטלוג מתחיל. אני מעצבת פרק ראשון שלם, ובנוסף מעצבת סקיצה המפרטת את כלל הצבעים של הקטגוריות השונות, אם למשל אנו מעצבים קטלוג לחברה שמוכרת חומרי בניין, הקטגוריות השונות היו מגוונות: שקים, אינסטלציה, אביזרי חשמל וכו. כל פרק מקבל צבע משלו. את הצבעים אני בוחרת מתוך קטלוג פנטון מקצועי.

לאחר שאני מגישה ללקוח את מפרט הצבעים החדש של הקטלוג, אני מעצבת תוכן, index, שהוא כמובן דמי אבל מראה ללקוח את מגוון הצבעים של קטגוריות הקטלוג.

לאחר שמאשרים, ממשיכים לעצב את שער הקטלוג. כמובן שזה לא עיצוב רגיל, כי לקטלוג יש שידרה שממוקמת בצד החיצוני של הקטלוג, ומעצבים את כולו ביחד: שער קידמי של הקטלוג, שער אחורי של הקטלוג, ובאמצע שידרה דקה.

כמובן שאי אפשר לעצב קטלוג בלי תמונות מוצרים. בדרך כלל הלקוחות שלי מזמינים צלם שמצלם את כל התמונות בסרט נע, על פי קטגוריות הקטלוג.

לאחר שאני מקבלת את תמונות הקטלוג, משייכים את התמונות לטבלאות, כמובן שעדיף לציין את שם התמונה על פי המקט שלה, כך נוכל לשייך בזריזות את התמונה לטקסט הנכון שלה בקטלוג.

***

בתום תהליך העיצוב, מיקום התמונות והגהה, תיקונים, תיקונים, ושוב תיקונים… מתקרבים לקראת הדפסת הקטלוג.

אני שולחת את הקטלוג להדפסת מבחן, עותק אחד של הקטלוג מודפס ומוגש ללקוח להגהה ובדיקה. קוראים לזה העתק שמש.

העתק שמש. הלקוח חייב לחתום עליו

לאחר החתימה על העתק השמש, יורדים לדפוס של הקטלוג. סגירה לדפוס מתבצעת תוך בקרה קפדנית ביותר, שלוקחת לפעמים שעות ואף ימים לבדוק שהכל בסדר. שולחים קבצים לבית הדפוס, והדפוס מפיק פלטות עם אימפוזיציה מיוחדת של כל העמודים של הקטלוג.

ואז קוראים לי להדפסה.

בדפוס אני בודקת שכל הצבעים רוכבים אחד על השני, שאין סטיה, שהכל תואם להעתק שמש. ראוי לציין שהעתק שמש היא אסמכתא משפטית, שאם הדפוס מדפיס משהו אחר שאינו תואם את העתק השמש, הדפוס חייב לפצות את הלקוח ולהדפיס במידת הצורך את הקטלוג מחדש.

רצב תמונות מהווי הדפוס:

אודות המחבר

השארת תגובה